Τρίτη 7 Οκτωβρίου 2008

Τι μπορώ να κάνω με τα αρχεία του YouTube;

Μιας και μπήκαμε στον αστερισμό των streaming media και ιδιαίτερα του Youtube, τι μπορούμε να κάνουμε τα βίντεο, που βλέπουμε στο YouTube ή ακόμη και σε άλλες αντίστοιχες κοινότητες όπως π..χ. η http://www.teachertube.com/ ; Όλ' αυτά τα αρχεία είναι αποθηκευμένα σε μορφή Flash video και έχουν επέκταση .flv . Αν δεν έχω σύνδεση με το διαδίκτυο στην τάξη μου (το ποιο σύνηθισμένο (ακόμα) στα ελληνικά σχολεία) και θέλω να εντάξω στο μάθημά μου ένα τέτοιο βίντεο, πρέπει να το κατεβάσω στον υπολογιστή μου, να το αποθηκεύσω σε ένα φλασάκι ή δισκέτα (μάλλον δεν χωράει...) και να το προβάλλω στον υπολογιστή μου, αν δεν έχω τηλεόραση, μάλλον όχι τόσο εποπτικό για μια τάξη. Μπορούμε όμως να το παίξουμε ακόμα και σε μια τηλεόραση με ένα DVD player αρκεί να...

1. Να κατεβάσω το βίντεο. Για να το κάνω αυτό μπορώ να χρήσιμοποιήσω το Real Player, που θα το εγκαταστήσω από τη διεύθυνση http://www.real.com/ και να πατήσω Get Real Player Free. Θα με βγάλει σε μια οθόνη, με μια λίστα απ' όπου μπορώ να διαλέξω από πού θα πάρω τον player αυτόν. Διαλέγω μια, όσο πιο κοντά γίνεται, και πατάω Start RealPlayer download. Πατάω "Εκτέλεση" σε όλα ( τους σκοτώσαμε όλους, χεχεχε:-)) Πατάω επίσης "Accept" στους όρους τους (τι να κάνω;). Σε μια οθόνη διαβάζω: Download & Recording: Αυτό σημαίνει οτι θα μου βάλει σε όλα τα βίντεο τη δυνατότητα να τα αποθηκεύω. Κάνω λοιπόν τικ σ' αυτό. Κάποια άλλα μου μου δίνει διαφημίσεις κλπ καλλίτερα όχι. Συνεχίζω ακάθεκτος την εγκατάσταση πατώντας Next. Θα σου ζητήσει την άδεια να κλείσει τον Internet Explorer ή όποιον άλλον φυλλομετρητή (browser) χρησιμοποιώ. Πρέπει να το κάνω, τώρα ή αργότερα. Σου ζητάει ένα e-mail και ενα password. Μετά σου ζητάει στοιχεία όπως χώρα και ΤΚ, δώσε αν θέλεις τα ακριβή (πολλά ζητάει και δεν μ' αρέσει, ηλεκτρονικό φακελωμα μου μυρίζει...). Τελος πάντων, ολοκλήρωσε την εγκατάσταση... ΑΝ όλα πάνε καλά, πάνω από τα βίντεο του Youtube εμφανίζεται το κουμπί Downlοad video. Aν το πατήσεις θα μπορείς να κατεβάσεις το βίντεο στον υπολογιστή σου σε .flv.

Αν δε σ' αρέσει να έχεις έναν ακόμα Player στον υπολογιστή σου υπάρχουν sites που σου κάνουν τη δουλειά χωρίς δραχμή ή φασαρία. Για παράδειγμα βρήκα μερικά: http://www.downloadyoutubevideos.com/. Πρέπει να βάλεις τη διεύθυνση του video στο πεδίο και να πατήσεις Download. Μετά δώσε στο αρχείο την επέκταση .flv γιατί αλλιώς δεν παίζει. http://www.techcrunch.com/get-youtube-movie/: Αυτό κατεβάζει το βίντεο και με την επέκτασή του .flv. http://javimoya.com/blog/youtube_en.php: Ομοίως. Υπάρχουν και πολλά προγράμματα όπως το YouTube Downloader από την http://youtubedownload.altervista.org/. Αμα θέλετε κατεβάστε τα.

2. Το επόμενο στάδιο είναι η μετατροπή τους σε γνωστές μορφές αρχείων βίντεο όπως .mpg, .avi, .mp4, .mov κλπ. Λοιπόν, παιδιά, δεν βρήκα καλύτερο player για όλα τα Multimedia αρχεία από τον VLC. Όχι μόνο παίζει τα πάντα, ή σχεδόν τα πάντα, αλλά διαθέτει και τον Wizard με τον οποίον μπορείς να κάνεις μετατροπή των αρχείων .flv στα γνωστά φορμά των αρχείων βίντεο και άλλα πολλά που ακόμα δεν τα 'χω ψάξει. Μπορεί να έχει ένα κάπως παλιομοδίτικο μινιμαλιστικό περιβάλλον διεπαφής, αν και διαρκώς εμπλουτίζεται με skins, αλλά αν θέλετε φρου-φρου κι αρώματα, πάτε αλλού. Συνιστάται ανεπιφύλακτα...

Δεν υπάρχουν σχόλια: